fredag 2 december 2011

Peppisdeg & knäck

Ikväll har jag pysslat vid spisen. Gjorde först en pepparkaksdeg som nu ska stå i kylen över natten och gotta till sig. Ska försöka baka ut dem imorn. Det luktar så väldigt gott med pepparkakskryddor så det var nästan en fröjd att blanda ihop degen.


Efter pepparkaksdegen gjorde jag lite knäck. Häften av smeten gjorde jag som vanligt med mandlar. Men sen, sen experimenterade jag och blandade i turkisk peppar. Har ingen aning om hur de kommer att bli, så får väl helt enkelt smaka en imorn när de också stått och svalnat i kylen. Kan va så att turkisk peppar- knäck blir en flopp, hade inte räknat med att de skulle smälta lite i den varma knäcken så ja, det återstår att se hur de blir.





Hur man än gör blir det dock alltid spill när man ska hälla i formarna...konstigt det där.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur blev turkisk peppar-knäcken då? Va dom goda? /S

Lotta sa...

De blev faktiskt väldigt goda!! Det var en hit faktiskt. Turkiska pepparn smölte lite när jag hällde på själva knäcksmeten men det gjorde inte så mkt...