söndag 27 november 2011

Blommor och ljus

Fick äntligen tid häromdagen att köpa lite julblomster att pryda mitt hem med. Det blev 2 amaryllisar (en röd och en polkagrisvariant), en hyacint (en röd, som jag aldrig sett innan...får se hur den blir) och en klassisk röd julstjärna. Tycker det är så mysigt med dessa fina blommor så det är ett årligt inköp. Hyacinterna doftar ju gott när de slår ut och eftersom jag valde en ny variant i år som tydligen ska vara rödaktig så längtar jag ännu mer till den har slagit ut. Även den ena amaryllisen som blir röd/vitspräcklig (polkagrisig) är en ny variant för mig så ser väldigt mkt fram emot att även den ska slå ut.

Jag har två adventsstakar, en med blockljus och en med vanliga ljus. Det är kanon för då kan man tända ett ljus i staken om man så är i köket eller vardagsrummet. Mysigt värre.

Hoppas att ni alla haft en angenäm första advent och att åtminstone en pepparkaka eller lussebulle och lite glögg har förgyllt dagen/helgen.

1 kommentar:

Gujan sa...

Vad mysigt det ser ut! Du är jätteduktig! God och glad advent på er båda två! Kramisar fr ma