måndag 14 november 2011

Kärnplantering

 Igår åt jag lite grekiska oliver och tänkte när jag skulle slänga kärnorna att, "aha, det här kanske man kan plantera...". Så jag sparade några kärnor och har idag planterat 3 stycken i en och samma kruka. Att plantera olivkärnor har jag aldrig gjort så det är ett litet experiment men det borde ju inte va nåt, kan man plantera avocadokärnor så kan man ju plantera olivkärnor.

När jag ändå var i farten och hade tagit fram jordpåsen så slängde jag ner ännu en avocadokärna i en kruka och planterade om en blomma som såg ut att ha det lite trångt i sin lilla kruka. Nu får vi hoppas att allt växer och frodas. Det är så mysigt. Jag brukar ha en påse med hål på t.ex. avocadokärnplanteringar för att skapa lite växthuskänsla men tror dock att mina fryspåsar är slut för tillfället så får väl vänta tills dessa har inhandlats. Eftersom plantering av avocadokärnor är ett beprövat ämne och vet med erfarenhet att det tar lång tid för dem att komma upp ur jorden så kan jag ju här och nu "ta tiden" på ungefär hur lång tid det tar. Så jag kommer lägga upp när det syns nåt i jorden.

Avocadokärna
Olivkärnor

.
Omplantering av blomma
Kärnplantering



Inga kommentarer: