måndag 14 november 2011

Linfröbröd


Har satt en deg till linfröbröd. Egentligen heter brödet linfrö- och russinbröd men eftersom jag inte är så jätteförtjust i russin i bakverk (gäller även kakor men främst bröd) så får det bli endast linfröbröd. Degen vilar lite nu typ en halvtimme, efter det ska jag forma limpor för att sedan låta bröden stå och jäsa 30- 60 min. Jag tror inte jag har gjort brödet själv innan men smakat på det och det va jättegott. Blir nästan lite knäckigt med alla linfrön i så ser fram emot resultatet. Jag har mer i frysen av min kavring som jag skrivit om tidigare men det är ju trevligt att ha lite olika bröd att välja mellan tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad har du mer än linfrö i? Ser lite grovt ut! kram fr ma

Lotta sa...

Det är rågsikt och vetemjöl i. Det är ett av recepten vi fick från kursen! kram

Gudrun sa...

OK! Ser mycket fina o goda ut! kram mamma