tisdag 1 november 2011

Rödbetstisdag

Idag blev jag inspirerad av en kursare som hade med sig rödbetor i sin lilla matlåda. Jag kom att tänka på att jag hade chevre i kylen hemma och att rödbetor och chevre ofta passar ganska bra ihop. Man kan säga att jag inte alls brukar köpa hem rödbetor men tror minsann jag ska göra det mer, det är ju gott ju! Dessutom är det väl ganska säsong för svenska rödbetor så det är ju ännu bättre!

Till middag ikväll blev det således ugnsrostade rödbetor blandat med ruccola och chevre. Till det serverade jag kycklingfilebitar och bulgur. Det blev faktiskt gott. Ska jag nog ta och göra en annan gång minsann!


Råa rödbetor är så vackra!
Ugnsrostade rödbetor med chevre och ruccola
Kvällens middag

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen gott ut! Smaskens! mamma med kram

Lotta sa...

Ja det var det oxå. Det får du pröva mamma, eller så får jag bjuda dig på det nån dag! KRAM

Therése sa...

Rödbetor rules!

moster MB sa...

Nästa gång i huvudstaden får det bli restaurang Lotta!!!!
Kram! moster MB

Lotta sa...

Eller hur Therese! Har du några andra tips på nåt roligt man kan göra med de små liven?

Lotta sa...

Moster, ni är så välkomna! Kram

Therése sa...

Jag gör som du, rostar dom i ugnen. Eller gör jag borsjtj. Det är väldigt gott så här års.