torsdag 17 november 2011

Kokosfåglar

Jag har gammalt kokosfett i kylen från förra julen... :/ (ja, det kanske e lite äckligt men det är ju ändå lång hållbarhet på det..) men jag har iaf funderat på att ge det till fåglarna nu när det verkligen börjar bli kallt. I mitt stilla sinne har jag tänkt att man kan ta en bit fett och vira lite snöre runt och hänga upp nånstans. Men igår när jag googlade runt lite på detta så skrev alla om att man ska smälta ner fettet och lägga i massa frön och gryn och dyl. Min fråga är då nu, behövs alla dessa gryn egentligen? Kan man inte bara hänga ut lite kokosfett?

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Är det inte för att det ska hänga ihop som man har frön i + att det är nyttigt med frön för fåglarna! Inte vet jag fr ma

Lotta sa...

Jo, jag kan väl tänka mig att det är bra för fåglarna att få lite frön och sånt men visst borde det väl gå med bara kokosfettet? De kan väl inte ta skada av det? kram

Gujan sa...

Nej det tror jag inte, men lägger du kokosfettet i ett nät, så liger det väl kvar, annars tror jag det ramlar av! kramisar