onsdag 2 november 2011

Slipningstips

Om du som jag hatar slöa knivar och inte har något brynstål så ska jag tipsa om en sak. Jag har en kompis som sa en gång för länge sen att porslin är det bästa att slipa knivarna med (jag vet inte själv om det stämmer men det var en kocks råd till min kompis). Kompisen tipsade mig då att slipa knivarna mot den oglaserade undersiden av t.e.x en kopp eller en tallrik. Det var ett väldigt bra tips jag fick och jag brukar köra med det. Det blir mycket bra och vasst. Sen kan man ju testa på en tomat för att se om det är vasst nog. Jag tycker iaf att det är en sån skillnad att hacka/skära med en vass kniv! Men för allt i världen, var försiktig så du inte skär dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett superbra tips! Jag har aldrig slipat mina knivar innan men nu är alla vassa!

/ fia

Lotta sa...

Nämen så bra Fia!! Va trevligt att tipset kom till användning!!