söndag 20 november 2011

Clementinkonst

Förra året runt den här tiden bestämde jag mig för att ge mig på att göra en julgrupp. Huruvida det blev nån julgrupp kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg men det jag kommer ihåg är att det blev en pimpad amaryllis. Jag köpte lite sån där mossa (som e behandlad på nåt vis så den inte kan brinna...), några juliga hjärtan på ståltråd och sen gjorde jag lite julig konst av clementiner. Alltså av skalet av clementiner...

Eftersom jag kommer ihåg att jag var ganska nöjd med mitt verk så tänker jag göra samma sak i år. Amaryllisen är inte inhandlad än men det gör inget för dessa clementinskalgrejerna ska torka ett tag innan. Jag har helt enkelt skalat en clementin, (ätit upp clementinen...) och sen skurit ut "figurer" (om man nu vill kalla stjärnor och hjärtan för figurer) i skalet. Sen låter jag dem bara torka. Om man inte orkar skära ut något i skalet går det ju helt förträffligt att bara riva små snygga remsor och låta torka... När de har torkat är det bara dags att pimpa amaryllisen. Jag la på mossa, stack ner några hjärtan på ståltråd och la lite skal här och var. Mkt smidigt och mkt enkelt.

Clementinkonst ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad påhittig du är Charlotta! Kram! moster MB

Lotta sa...

Hehe...ja, jag gör så gott jag kan. Tack! Kram!

Gujan sa...

Riktigt tjusigt! Visst gjorde du en grupp ifjol kan jag minnas! Vi hade inte tillgång till internet igårkväll, så jag har sett detta först idag! kram fr ma

Lotta sa...

Tack mor! Ja men jag tror nog det blev en grupp utöver amaryllisen i fjol. Får se va det blir i år. kram kram