tisdag 1 november 2011

Kvällspyssel och uppdatering

Har haft dåligt samvete i flera dar eller snarare veckor att jag inte gjort upp de sista äpplena jag fick. De började onekligen se väldigt trötta ut och brunfläckiga på sina håll så idag fick jag ta tag i det och jag gjorde åter igen äppelmos. Det blev ganska mycket så la lite i några plastburkar som jag tänker frysa in. Blir ju liksom lite för mkt att ha i kylskåpet. Av tidigare sats så frös jag in moset och det funkade alldeles utmärkt, smidigt tycker jag.

Annars idag efter skolan så har jag virkat lite, har fortsatt på min kära grytlapp men det är nog dags (igen) för ett nytt garn i den andra färgen...så jag får väl pallra mig till affären helt enkelt. Trekantssjalen har jag också fortsatt lite på men det är långt kvar. Det är väl bara att virka på. Mina andra projekt är för tillfället i garnkorgen och det har inte hänt så mkt med dem men det kommer, det kommer.

Inga kommentarer: