tisdag 11 oktober 2011

Äppelchips- first time ever!

(kan tyvärr inte rotera bilden för närvarande
 men man ser ju kanske ändå?)
Så nu blev äppelchipsen klara och gissa vad... de blev faktiskt lyckade och supersmarriga!! Jag skivade ett stort äpple väldigt tunt (eller försökte iaf) och la dem efter hand i lite kallt vatten med citron i (för att de inte skulle bli så bruna). Sen la jag dem bara på plåt och bakplåtspapper i ungefär 75-80 grader i ca 2, 5 timme eller nåt (tog inte exakt tid...) och sen blev dom knapriga! De som blev något tjockare blev lite mjukare men riktigt goda ändå... Ojojoj, mina första äppelchips, bra att ha som lite snacks!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser lovely ut! Kramisar! Mamma

Lotta sa...

Ja dom blev goda! Kanske ni skulle pröva där hemma?

Therése sa...

Nice blogg! Jag har lagt till den bland mina länkar. Måste nog prova att göra äppelchips. Jag har ett äppelställe i Åhus där äpplena är fler än Egypten gräshoppor. Kram´!

Lotta sa...

Tack så mkt Therese! Din e oxå nice...kollade runt på den igår! Men då ska jag länka till din på min oxå. ska bara se så jag får till det, håller fortfarande på och lär mig om bloggar. Förresten ja, du borde pröva äppelchipsen- de va jättegoda!