torsdag 27 oktober 2011

Cookies

En plåt med cookies kom precis ut ur ugnen. Tänka sig bara sådär... hehe närå. Hade lite choklad över hemma som jag inte kände för att äta upp och kom på att man kan ju göra cookies. Hittade ett recpet på tasteline som verkade bra så körde på det. Hade dock inte så mkt choklad som receptet sa och la i mandlar ist för hasselnötter. Sen la jag även till cornflakes för tänkte att det skulle bli bra. Man måste ju experimentera lite... De är forftfarande varm men smakade ett hörn och det va helt klart godkända!

Ni kanske undrar om alla kakor jag bakar hamnar i magen men det gör de faktiskt inte... smakar oftast ett hörn sen hamnar dom i frysen. Kanske några åker ner i sambons mage..;) Det är ju ändå rätt roligt att baka men det går i perioder också...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Smaskens! kram mmma

Lotta sa...

Ja de va inte dumma! Ni får komma hit snart och hjälpa till att äta upp allt i frysen ;) ! Kram

Anonym sa...

Wow dessa ska jag göra direkt efter jobbet! =) Gott gott! Jag har testat en del olika recept pa sadana kakor men aldrig lyckats helt, men de här ser smaskens ut! Du har karaktär Lotta, baka så mycket gott och ända halla dig sa smal och fin! Själv hinner man knappt baka klart förrän det är uppätit, hihi, tur att mannen hjälper till och att man inte har tid att baka allt man vill! Kram kram Malin

Anonym sa...

Måste meddela att det var det bästa receptet jag har testat! Smaskens! Trots att jag självklart lyckades bränna dem lite, man har ju sa mycket att fixa efter jobbet..plus att min ugn är alldeles för varm! Jag får baka allt i 90 grader, konstigt! =) Tack för receptet iallafall, det behövdes lite gott mitt i veckan sa man orkar fram till helgen! Kram Malin

Anonym sa...

Måste meddela att det var det bästa receptet jag har testat! Smaskens! Trots att jag självklart lyckades bränna dem lite, man har ju sa mycket att fixa efter jobbet..plus att min ugn är alldeles för varm! Jag får baka allt i 90 grader, konstigt! =) Tack för receptet iallafall, det behövdes lite gott mitt i veckan sa man orkar fram till helgen! Kram Malin

Lotta sa...

Nämen så bra Malin! Kul att du gillade det, gjorde jag med! Dom har mkt bra grejer där på tasteline!