måndag 17 oktober 2011

Lunch och hummus

Ska ha en vän över på lunch och tänkte bjuda på någon slags sallad. Tänkte även ha lite gott bröd till salladen med hummus till. Har hittat ett recept på hummus som jag gillar jättemkt, tror ej det är det traditionella receptet på hummus eftersom det då brukar vara tahini i. Men den här varianten faller iaf mig i smaken och det är verkligen supergott på mackan. Receptet på hummusen hittar du här. Tror även att jag kommer använda mig av blomkålssmulorna (som jag skrev om i förra inlägget) till salladen. Ja, vi får se lite hur salladen blir...det blir nog bra tror jag nog.

Har för övrigt precis fyllt ugnen med äppelskivor till äppelchips igen. Det blev inte över några sist eftersom jag gav bort dem. Men kan va bra att ha ett litet lager hemma om man blir sugen på något litet.

Inga kommentarer: