torsdag 20 oktober 2011

Lakritsrutor

Innan gräddning


Igår experimenterade jag lite. Jag gjorde schackrutor, vilket i sig va hundra år sen jag gjorde. Men istället för att ha i kakao så hade jag i lakritspulver. Det blev lite spännande minsann. Och det funkade absolut. Det blir ju inte en jättesmak av lakrits men smaken kommer fram lite i eftersmaken mer. Gjorde en halv sats eftersom det kunde lika gärna ha misslyckats.

Färdiga lakritsrutor
Jag sökte lite på tasteline på recept med lakrits och det fanns lite allt möjligt spännande där. Som t.ex. "lakritsmaränger" och "mardrömmar". Måste prövas nån gång. Det där lakritspulvret har jag köpt på en lakritsbutik som finns i Sthlm, Lakritsroten. En hel butik fylld med lakrits av alla dess sorter; söt, salt, mjuk, hård...you name it. De har en webshop såg jag nu, den kan du hitta här.


Pulvret jag använde till kakorna

Inga kommentarer: