fredag 28 oktober 2011

Salt efterrätt

Ja, så var det dags att avslöja efterrätten som jag gjorde. Det blev turkisk peppar- glass. Jag är ju en sucker for saltlaktrits, liksom min man så det föll oss båda i smaken. Det är en glassvariant jag verkligen kan rekommendera för den är superenkel och supergod. Vispa upp vaniljvisp och blanda i det du vill ha och frys in. Det är verkligen inte svårare än så. Min kära mor brukade göra denna glass när vi va små och hade i antingen dajm eller polkagrisar. Men ikväll prövade jag alltså med turkisk peppar. Stötte karamellerna i en mortel och blandade i vaniljvispen. Det blev väldigt gott må jag säga!


Hoppas att ni alla får en trevlig helg! Det tänker jag ha!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad heter restaurangen?!! Lottas restaurang föreslår jag! Kommer gärna snart! kramisar fr mamma

Lotta sa...

Hehe...eller hur mamma! Ni är alltid mer än välkomna hit! Puss o kram

Therése sa...

Mmm...måste prova!

Lotta sa...

Ja det får du göra Therese, det va verkligen smaskens!

Åkan sa...

Åh. Vi hade krossad turkisk peppar på min födelsedagstårta i somras. Mycket gott det där =D

Lotta sa...

Mmmm ja, verkligen! Salt e gott! Du borde prova den här glassen, borde falla dig i smaken! Kram