onsdag 26 oktober 2011

Recycling

Så var det dags igen att ta sig en tur till centrum och sortera sopor. Man märker när man sorterar hur mkt förpackningar alla grejer har och hur mkt sopor det blir. Jag gör så gott jag kan med sorteringen men alla är vi människor... Vår förening är lite efter i utvecklingen så vi har kvar sopnedkast men det ska dock ändras om nån månad så då blir det mer sortering i huset, kanske man slipper gå till centrum för att slänga plast, pappersförpackningar, metall och glas och sånt. Vi får se. Hoppas det blir nån slags matavfallsgrej också... känns lite slöseri att slänga det bland vanligt när man kan göra biogas och kompostjord och allt möjligt av det. Men som sagt vi får se hur det blir.

Det är rätt bra med de där kassarna på bilden, har köpt dem på IKEA. Olika kassar för olika sopor, men såna kassar finns  i alla möjliga former på många andra ställen. Men det underlättar iaf och så har man något att bära i till återvinningen... två flugor i en smäll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Detkunde varit jag och mina sopor känns det som! Bra gjort! kram fr mamma

Lotta sa...

haha...ja precis. du o jag är väl lite av sorteringsnissar! kram