torsdag 13 oktober 2011

Återanvändning

Häromdagen tog jag slut på några soltorkade tomater jag hade på burk. Men så tänkte jag att det vore ju synd att slänga bort den där oljan som de ligger i som är full med smak och kryddor. Så jag hällde den helt enkelt i min oljeflaska. Kan väl va bra att ha till en god dressing eller dyl, med massa smak av soltorkade tomater. Win, win situation!

En annan sak jag tänkte tipsa om är disktrasor. Denna lilla trasa som för mig är oumbärlig i köket. Denna lilla härliga trasa är full av bakterier och annat smått och gott. Men istället för att slänga den och byta jätteofta går den utmärkt att slänga i tvättmaskinen eller diskmaskinen. Men om man som jag inte har nån diskmaskin och har tvättstuga och inte kan tvätta när som helst går den helt ypperligt bra att koka med lite tvättmedel. Släng i din diskborste och disksvamp också när du ändå är på g.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är väl bra med tvättade disktrasor, men till slut får man väl byta ut i af! Men rätt tänkt! Mamma

Lotta sa...

Ja det e ju klart att den måste bytas ut nån gång! Men oftast är de ju inte trasiga utan bara äckliga och mkt kan ju hjälpa med att bara tvätta dom... kramar