fredag 28 oktober 2011

Fredagslyx

Tenta avklarad och det är fredag! Kan det bli bättre?

 Bestämde mig för att jag skulle försöka lyxa till det lite ikväll... Så det blev finmiddag till mig och sambon. Till förrätt serverade jag svamptoast (m. smörstekta champisar och kantareller plus lite matlagningsgrädde) med getost på som jag sedan gratinerade. Till varmrätt blev det pepparbiff, rödvinssås och pommes duchesse (gratinerat potatismos som jag spritsade ut i en form). Ett gott glas rött till och härligheten var komplett!

Efterrätten väntar vi lite med... kanske till fredagsfilmen?! Avslöjar inte efterrätten än (sambon vet inget än...) så to be continued...

Peppabiff, pommes duchesse och rödvinssås
Svamptoasten


Kanske inte en kocks uppläggning men gott var det iaf...


Inga kommentarer: