tisdag 25 oktober 2011

Nytt inköp

Har precis varit och införskaffat mig en ny virknål... en stor virknål. Tänkte att jag skulle pröva mig på att virka nån slags trekantssjal med garnerna jag fyndade i förra veckan som jag skrivit om. Garnet är ganska tjockt och tänker mig att sjalen ska bli ganska luftig och mysig liksom, så hoppas att virknålen gör susen. När jag fyndade de där garnerna i förra veckan så följde det ju med grova rundstickor och har faktiskt börjat med en till halsduk som ska sys ihop i ändarna men är inte riktigt nöjd med bredden så ska dra upp allt och börja om tänkte jag. Jag följer aldrig mönster så då får man ibland dra upp och börja om helt enkelt... inget konstigt alls. ;)

Den grova virknålen och ytterligare
mera garn till grytlapparna
Köpte även ett nytt garn till grytlapparna jag pysslar med så jag kan färdigställa dem. Den ena är helt färdig, har fäst alla trådar och virkat en kant runtom. Började även på den andra grytlappen men så tog ju garnet slut. Men nu så kan det bli en fortsättning. Ska bara försöka hinna plugga till tentan mellan allt pysslande...hehe. Kanske får bli lite mindre pysslande ändå denna veckan... tyvärr.
Den färdiga grytlappen.

Inga kommentarer: