torsdag 13 oktober 2011

Gårdagens bullar

Kom på att jag aldrig la upp en bild igår på de färdiga bullarna. Så den kommer nu. De blev iaf goda och den där improviserade varianten med äppelbitar, smör, socker och kanel va nog min favorit före de med äppelmos. Jag gjorde lite olika på bullarna; några penslade jag med smör och strödde på socker, några med ägg o socker och äpple. Man måste ju testa lite olika...
Men de båda fyllningarna var goda båda två. Verkade som att sambons kollegor godkände dem också.
Idag har jag inte gjort så mkt men gjorde dock en sats äppelmos igen... mest för att äpplena började se ledsna ut och att de inte skulle vara så fräscha länge till. Funderar på att göra en sats äppelchips imorn igen. Får väl se om andan faller på då.

4 kommentarer:

Therése sa...

Det som kännetecknar en sann husmor är väl konsten till att hitta lösningar och improvisasion i matlagning och bakning?! :)
Bullarna ser goda iaf goda ut!

Lotta sa...

Hahha..kanske det! Men då e du en riktigt sann husmor i såna fall med!

Anonym sa...

Ser smarriga ut! Mamma

Lotta sa...

Tack kära mamma! Det var dom oxå! Kramar