söndag 23 oktober 2011

Receptgalen

Man kan väl säga att jag samlar på recpet. Varje gång jag är i affären och det finns såna här små recepthäften så måste jag ta dem. Även om jag kanske inte använder så mycket av de recepten så är det bara så roligt att kolla igenom och kanske få lite inspiration. Har numera fått ihop till en korg med recept. Men jag har ju även en mängd mattidningar och kokböcker så det här är ju inte hela samlingen så att säga...


Men något jag tycker varje hushåll borde ha är en stor kokbok. En helt vanlig baskokbok (typ Rutiga kokboken eller dyl). Min kokbok jag har är helt suverän. Har upptäckt den mer och mer på sista tiden och den är så bra bra för där finns i princip allt och den förklarar massa smågrejer t.ex vilken temperatur kött ska ha och en massa andra  husmoderliga tips. Det finns recpet på maträtter, kakor, bröd, sylt, saft och till och med hela menyer för olika tillfällen. Så om du inte har en stor kokbok, så skaffa dig en sån.

Inga kommentarer: