onsdag 5 oktober 2011

Kylskåpsrester -->blir till bakverk

Igår slog jag slag i saken och använde två ugnsbakade äpplen som blev över från efterrätten häromsistens. Det blev helt nya muffins! Mkt behändigt. Jag hade även några gamla svarta bananer som låg och skräpade som resulterade i en supergod banankaka. Jag tycker inte gärna om att slänga mat som går att använda, det är helt enkelt att komma på vad de ska användas till. Och som sagt igår blev det bakverk. Underbart att ha i frysen om det kommer gäster nån dag. Igår satte jag även en surdegsdeg som jag bakade ut halva av idag. Det är faktiskt mitt första surdegsbröd ever så det blir väl till att ta en liten kvällsmacka och se om det va nåt att ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vilken fin blogg! Det är jättekul att fa följa och bli inspirerad! Det ser sa smarrigt ut allting!! Om du har tid och lust får du gärna skicka recepten pa dessa godsaker, muffins och banankaka, sa blir mannen glad här ocksa om jag far ihop det! Det är ju toppen att kunna ta vara pa det man har i kylen! Surdegsbrödet ser underbart ut ocksa, men lite överkurs för mig än sa länge tror jag! Kram Malin

Lotta sa...

Absolut, ska försöka lägga upp receptet här eller så mailar jag det till dig! Ja, det e lite roligt och skriva om sånt här faktiskt...har blivit lite hooked! ;)Surdegsbrödet är inte alls svårt att göra, kan lägga upp receptet på det oxå... Kramar